وزش باد پدیده غالب اصفهان/ موج بارشی جدید در راه است

آسیه آقایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور با اشاره به اینکه وضعیت جوی استان طی ۲ روز آینده به نسبت پایدار خواهد بود، اظهار داشت: امروز و فردا آسمان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال گردوخاک و […]

آسیه آقایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور با اشاره به اینکه وضعیت جوی استان طی ۲ روز آینده به نسبت پایدار خواهد بود، اظهار داشت: امروز و فردا آسمان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال گردوخاک و در برخی مناطق غربی در شب گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر موج ناپایدار بر فراز استان طی روز پنجشنبه ۹ فروردین، افزایش ابر و وزش باد و از ساعات بعد از ظهر بارش‌های بهاری و احتمال رعدوبرق را انتظار داریم.

ثبت بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در فریدونشهر

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به بارش‌های شبانه روز گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه هفتم فروردین اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از فریدونشهر با ۲۶.۷ میلیمتر، داران ۲۱ میلیمتر، خوانسار ۲۰.۴ میلیمتر، گلپایگان ۱۶ میلیمتر، میمه ۶.۹ میلیمتر، چادگان ۶.۳ میلیمتر، سمیرم ۶.۱ میلیمتر، نطنز ۵.۷ میلیمتر، شهر اصفهان ۲.۶ میلیمتر، نجف آباد ۲.۴ میلیمتر و مورچه خورت ۲ میلیمتر بوده است.

آقایی با بیان اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، بویین میاندشت با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع