عزاداری اردبیلی ها در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین امام شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) مردم استان در شهرستان‌های مختلف با برگزاری آیین‌های سنتی به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، مردم مومن استان اردبیل در شهرها و محلات مختلف با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم نوحه‌سرایی در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری پرداخته و سوگواری کردند.

بر اساس یک سنت دیرینه، دسته‌های عزاداران حسینی با برپایی مجالس عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مصلی ها عشق و ارادت وافر خود را به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می دارند.

همچنین به همین مناسبت مراسم پر فیض زیارت از بعید پیامبر اعظم (ص)، ( زیارت از راه دور ) با حضور صدها نفر از شیفتگان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در اغلب شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد.

همچنین همزمان با سالروز رحلت رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجتماع بزرگ امت رسول‌الله ساعت ۱۶عصر روز یکشنبه در میدان عالی قاپو  اردبیل با حضور مردم حسینی اردبیل ، هیات‌های مذهبی ، شعرا و مادحین برگزار خواهد شد.

این اجتماع عظیم در پاسخ به اهانت‌های اخیر معاندین به قرآن کریم و پرچم پرافتخار ایران اسلامی و مقدسات دینی برگزار می‌شود که به بهانه درگذشت مهسا امینی در برخی شهرهای کشور اقدام به آشوب و اغتشاش کرده و ضمن سردادن شعارهای ساختارشکنانه، به اموال عمومی و مردم آسیب وارد کردند.

انتهای پیام/