۵۹ کد خدمتی ستاره‌دار به معلولان ارائه می شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارائه ۵۹ کد خدمتی ستاره‌دار به معلولان خبر داد.

حامد رضایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل،اظهار کرد: طبق ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان، وزارت بهداشت مکلف شده است تا پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را تأمین کند.

وی افزود: بر اساس این ماده، علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توان‌بخشی، جسمی و روانی معلولان نیز تأمین شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به ارائه ۵۹ کد خدمتی ستاره‌دار به معلولان، تشریح کرد: این خدمات شامل ۶ کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتاردرمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی‌سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی‌سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و ۵ کد در حوزه فیزیوتراپی است. علاوه بر این خدمات ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص ارائه می‌شود که در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است.

وی در خصوص نحوه استفاده از کدهای خدمتی ستاره‌دار معلولان افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین بهزیستی و بیمه سلامت، علاوه بر پوشش ۵۹ کد خدمتی ستاره‌دار در بخش دولتی، پرداخت در بخش‌های عمومی و غیردولتی و خصوصی شامل ۱۹ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، اعم از ارتوپد فنی، شنوایی، بینایی، گفتار و کاردرمانی در تعهد بیمه سلامت قرارگرفته است.

رضایی به ظرفیت بالای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در تأمین هزینه‌های ۱۰۷ نوع بیماری خاص، اشاره و تصریح کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بهزیستی در صورت ارائه مستندات و برگ خریدهای درمانی به واحد مددکاری پس از تائید و تصویب در کمیته مربوطه جهت برخورداری از خدمات حمایتی صندوق به ادارات بیمه سلامت معرفی می‌شوند.

پایان پیام/