۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان اختصاص می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل علیرضا حسین‌نژاد در سفر به شهرستان گرمی اظهار کرد: امسال قرار است با افزایش اعتبار اشتغال نسبت به سال گذشته، ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و کسب و کار را در استان شاهد باشیم که پیش‌بینی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل علیرضا حسین‌نژاد در سفر به شهرستان گرمی اظهار کرد: امسال قرار است با افزایش اعتبار اشتغال نسبت به سال گذشته، ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و کسب و کار را در استان شاهد باشیم که پیش‌بینی می‌شود رقم پرداختی ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال‌جاری به بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: بها دادن به موضوع خودکفایی خانوارها و توانمندسازی این خانوارها بسیار مهم و ضروری است و باید به سمت خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها حرکت کنیم تا از جمعیت تحت پوشش کاسته شود.

آمار جامعه هدف در گرمی ۲ برابر میانگین استانی است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جامعه هدف کمیته امداد در شهرستان مرزی و محروم گرمی ۲ برابر میانگین متوسط استانی است و این موضوع جای تأمل بیشتری دارد.

حسین‌نژاد بیان کرد: در استان اردبیل ۱۱ درصد خانوارها تحت پوشش کمیته امداد هستند که در گرمی این رقم به ۲۳ درصد می‌رسد و از نظر جمعیتی نیز در حالی که در استان ۷.۱ دهم جمعیت تحت پوشش کمیته امداد هستند، در شهرستان گرمی این میزان ۱۴ درصد است.

وی به موضوع اشتغال به عنوان بزرگترین مأموریت کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: ما در شهرستان گرمی به ۴۴۷ مددجو و اقشار نیازمند زیر دهک ۵، تسهیلات به ارزش ۳۴ میلیارد تومان پرداخت کردیم که قطعا با تعامل امداد با مسئولان شهرستانی و استانی، کارگروه‌های اشتغال و همراهی بانک‌ها این میزان تسهیلات افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل تشریح کرد: باید طرح پایش مددجویان کمیته امداد به شکل واقعی عملیاتی شود تا افرادی که وضعیت درآمدی و مالی مناسب دارند، از پوشش این نهاد خارج شوند.

حسین‌نژاد گفت: در حوزه عمران و ساخت مسکن نیز قرار است تا پایان امسال تمامی مددجویان ساکن در روستاها از مسکن ایمن و مناسب بهره‌مند شوند که تاکید بر عملیاتی شدن این طرح بزرگ است.

پایان پیام/





منبع