اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه توسط کانون‌های مساجد اردبیل در دهه کرامت

مصطفی آمون ظهر امروز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور در اردبیل اظهار کرد: فعالیت خاص فرهنگی هنری کانون‌های مساجد از شمالی‌ترین نقطه استان تا جنوبی‌ترین نقطه گسترده شده است و دهه کرامت نیز یک فرصت مغتنم برای انجام برنامه‌های مناسبتی با توجه به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد طبق سنوات قبل به […]

مصطفی آمون ظهر امروز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور در اردبیل اظهار کرد: فعالیت خاص فرهنگی هنری کانون‌های مساجد از شمالی‌ترین نقطه استان تا جنوبی‌ترین نقطه گسترده شده است و دهه کرامت نیز یک فرصت مغتنم برای انجام برنامه‌های مناسبتی با توجه به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد طبق سنوات قبل به عنوان دبیر اجرایی دهه کرامت معرفی شده، برنامه‌ریزی‌های مختلف صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ برنامه مختلف به همت کانون‌های مساجد در سراسر استان طی دهه کرامت اجرا شد.

وی افزود: شروع ویژه برنامه‌های دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده است که از مهم‌ترین بخش‌های این فعالیت‌ها حضور سفیران کریمه شامل خادمان حرم شریف حضرت معصومه (س) به همراه پرچم حرم در استان اردبیل بود و جشن‌های مختلفی در سطح مساجد استان با مشارکت کانون‌ها برگزار شد.

فعالیت بیش از ۲۷ گروه تخصصی سرود در کانون‌های مساجد استان اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: ۲۷ گروه تخصصی سرود به صورت حرفه‌ای در ذیل کانون‌های مختلف در سطح استان فعالیت می‌کند که جمعی از کانون‌ها طی دهه کرامت به صورت خودجوش سرودهای این مناسبت را به صورت خیابانی اجرا کرده‌اند که اجراهای گروه‌های سرود در پیاده عالی قاپو بخشی از این اجراها بود.

آمون بیان کرد: پویش «کوچه‌های شاد رضوی» برای اولین بار امسال در کانون‌های مساجد کلید خورد و نوجوانان و جوانانی که با ساده‌ترین وسائل بتوانند مسجد و محله را به مناسبت دهه کرامت آذین‌بندی کنند از آنها تجلیل خواهد شد و جوایزی نیز برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی تشریح کرد: برنامه‌های دهه کرامت با ذوق و شوق خاص طی روزهای گذشته اجرا شد و این برنامه حتی پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

تشکیل کارگروه اوقات فراغت

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت گفت: اجرای برنامه‌های اوقات فراغت از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد است که با تشکیل کارگروه اوقات فراغت برنامه‌ریزی‌های آن آغاز شده و در حوزه‌های مختلف آموزشی، هنری، فرهنگی و ورزشی برنامه‌ها را اجرا خواهند کرد.

آمون ادامه داد: از سال ۷۱ که کانون‌های مساجد تشکیل شده تا به امروز هر ساله برنامه‌های مختلفی در ایام اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان پیش بینی شده و در سال جاری نیز همت ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های اوقات فراغت بر اساس تخصص‌ها پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در این برنامه‌ریزی‌ها، استفاده از ابزارهای به روز و ذائقه نوجوانان و جوانان لحاظ شده تا شاهد گرایش آنها به فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد باشیم.

اجرای طرح «رویش بچه‌های مسجد» در ۲۰ مسجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اجرای طرح «رویش بچه‌های مسجد» در سال گذشته با محوریت کلاس‌های تقویتی و تربیتی برای دانش آموزان در مناطق کم‌برخوردار با مشارکت معلمان و مربیان در ۲۰ مسجد به صورت پایلوت اجرا شد و بازخورد بسیار خوبی از این طرح در بین والدین، مسئولان مدارس و دانش آموزان را شاهد بودیم و باید تلاش کنیم این طرح به صورت پیوسته در مساجد اجرا شود.

آمون عنوان کرد: این طرح بجز اینکه توانسته دروس دانش آموزان را تقویت کند آنها را جذب برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد کرد و امروز نیز انس و الفت بسیار خوبی با مساجد دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت همزمان با پایان امتحانات دوره متوسطه در قالب یک اردوی متمرکز با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد آغاز خواهد شد و ایجاد شور، نشاط و امید آفرینی از مهم‌ترین اولویت‌های حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های مسجد محور خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: پوستر و تیزر برنامه‌های اوقات فراغت در طی روزهای آینده از فضای مجازی و شبکه‌های استانی به صورت گسترده پخش خواهد شد، البته اطلاع‌رسانی از طریق کانون‌ها و مساجد نیز صورت می‌گیرد و کانال‌های «بچه‌های مسجد» و «کانون‌ها مساجد» در شبکه اجتماعی نیز در اطلاع رسانی موضوع‌های اوقات فراغت فعال خواهد شد و حتی علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه «بچه‌های مسجد» از برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد اطلاع یابند.

آمون عنوان کرد: کانون‌های مساجد بستر بزرگی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان و توطئه‌های که تلاش می‌کند نوجوانان و جوانان را از ارزش‌های انقلاب  اسلام دور کنند، باشد و برنامه‌های اوقات فراغت در همین راستا تدوین شده و ویژه برنامه‌های تبیینی در قالب‌های نشست‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها خواهد بود تا مسجد عاملی برای مقابله با مباحث جنگ نرم باشد و قطعاً کسانی که با مباحث دینی و اسلامی انس پیدا می‌کنند اجازه نخواهند داد در مسائل اعتقادی کوچک‌ترین خللی وارد شود.

پایان پیام/





منبع