حجت الاسلام علیی:

سیلی «وعده صادق» قدرت مدل حکومت دینی را نشان داد| هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی در تنبیه رژیم خبیث

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: سیلی «وعده صادق» قدرت انقلاب، قدرت ولایت و قدرت مدل حکومت دینی را نشان داد.

حجت الاسلام حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار حرف آور، با اشاره عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: سیلی «وعده صادق» در پی تهاجم رژیم جعلی به کنسولگری کشور ایران در سوریه _که براساس قواعد بین المللی در حکم خاک کشورمان محسوب می شود_ انجام شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات چند مولفه قابل طرح بود گفت: نکته مهم عملیات تنبیهی وعده صادق این بود که این عملیات براساس قاعده دفاع مشروع برپایه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران انجام شد نه تهاجم که این دفاع به حق در قرآن نیز بیان شده است؛ بنابر این، این عملیات هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی موجه بود.

حجت الاسلام علیی اظهار کرد: نکته بعدی این بود که سیلی «وعده صادق» با اتحاد و انسجام داخلی انجام شد؛ گاها تحلیل هایی را شاهد هستیم که از تک تازی سپاه در این عملیات می گویند در حالیکه سیلی نواخته شده با هماهنگی کامل ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد و این نشان همدلی نیروهای مسلح و نظامی ما بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: عملیات «وعده صادق» نشان داد که جمهوری اسلامی توان پاسخویی به هر تهدیدی را دارد و ما شاهد بودیم که در این عملیات پیچیده، حامیان رژیم جعلی، کاملا منفعل بودند.

وی با اشاره به هدف قرار داده شدن مقر نظامی رژیم صهیونیستی در این عملیات اظهار کرد: هدف قرار دادن مناطق مسکونی بسیار راحت تر از مناطق نظامی است اما این اقدامات در مرام و مسلک جمهوری اسلامی ایران نیست؛ در حالیکه رژیم جعلی، مردم مظلوم را مورد هدف قرار می دهد و این همان تفاوت مردی و نامردی است.

حجت الاسلام علیی با بیان اینکه نکته مهم دیگر در سیلی «وعده صادق»، منظومه فکری امامین انقلاب بود، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان فرمودند رژیم خبیث تنبیه خواهد شد.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری صرفا خطابه نیست بلکه سرتاسر ابلاغ، فرمان و منشور است. وقتی حضرت آقا می فرمایند رژیم خبیث سیلی خواهد خورد یعنی به قطعی بودن موضوع اشاره می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: در این عملیات ما شاهد هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی بودیم. در برهه ای از زمان برخی از منصب داران با تفکر غرب زدگی و غرب گرایی می گفتند که آمریکا با فشار دادن یک دکمه ایران را نابود می کند اما امروز عملیات «وعده صادق» ثابت کرد که دشمن در مقابل ما مستاصل است.

حجت الاسلام علیی با بیان اینکه گاها یک رخداد و یک اتفاق می تواند ثمرات مختلفی در سطح جهانی داشته باشد گفت: سیلی «وعده صادق» در ظاهر یک تهاجم نظامی بود اما ثمره فرهنگی و بیداری داشت که امروز نشانه های آن در جنبش دانشجویی آمریکا دیده می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ثمرات عملیات تنبیهی «وعده صادق» در آینده قابل لمس خواهد بود گفت: این عملیات در داخل کشور هم باعث امیدواری مردم و البته افزایش اعتماد عمومی به نیروهای مسلح کشورمان شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه «وعده صادق» قدرت انقلاب، قدرت ولایت و قدرت مدل حکومت دینی را نشان داد گفت: «وعده صادق» نشان داد که استکبار هیچ قدرتی ندارد.