حجم سد گیلارلو به ۵ میلیون مترمکعب رسید

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: حجم سد گیلارلو به ۵ میلیون مترمکعب رسید.

رضا بدرزاده گفت: در نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکاران و با انجام لایروبی کانال آب‌آور، حجم سد گیلارلو به ۵ میلیون مترمکعب رسید.

وی افزود: در جریان سال آبی جاری کل کانال سد گیلارلو به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال لایروبی و قسمت‌های تخریب شده کانال مرمت و بازسازی شد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت تصریح کرد: چندین مرحله نیز با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و پیمانکاری و دستگاه‌های استیجاری بندهای آبگیر لایروبی و رسوب‌زدایی انجام گرفت که در نتیجه این عملیات حجم ذخیره سد گیلارلو افزایش یافت.

وی با بیان اینکه حجم سد گیلارلو نسبت به سال گذشته در حدود ۶۰ درصد افزایش‌یافته است اظهار داشت: تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران این امور در جهت هدایت آب مازاد رودخانه به این سد ادامه خواهد یافت.

بدرزاده گفت: با رایزنی‌های انجام‌یافته مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مصوب و مبلغ یک میلیارد ریال هم از محل اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای انجام عملیات لایروبی و بازسازی قسمت‌های تخریب شده کانال و تأسیسات موجود در آن تخصیص‌یافته که برنامه‌ریزی لازم برای شروع عملیات اجرایی صورت‌گرفته است.

سد گیلارلو گرمی با حجم ۸.۵ میلیون مترمکعب علاوه بر تأمین آب کشاورزی اراضی پایاب، به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری است.