مسئول سازمان مدارس الگوی صالح:

مبانی راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس الگوی صالح عملیاتی می شود

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح گفت: مبانی راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس الگوی صالح عملیاتی می شود

به گزارش حرف آور، علی لطفی امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه بسیج مستضعفین در راستای تحول بنیادی آموزش و پرورش اقدام به ایجاد مدارس مختلفی کرده است گفت: مدارس الگوی صالح نیز در همین راستا و در سطوح مختلف علاوه بر انجام فعالیت های آموزشی طبق برنامه های آموزش و پرورش در زمینه های تربیتی دیگر نیز فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: مدارس الگوی صالح در سه سطح از جمله کلاس های آزاد در قالب مطالعات پژوهشی و …، و نیز آموزش در سطح ابتدایی برحسب تعقل محوری و موضوع محوری فعالیت می کند.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح به دوره متوسطه اول نیز اشاره کرد و افزود: در این سطح مسیر آشنایی با حرفه ای خاص مدنظر است تا دانش آموزان بتوانند برحسب علائق شخصی به سمت رشته خاص سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه آشنایی دانش آموزان با تکالیف اجتماعی و آموزشی از اهداف عالیه مدارس الگوی صالح است گفت: تلاش بر این است تا دانش آموزان با تفکر پژوهشی و فناورانه بتوانند هویت ملی خود را بشناسند و آینده کشور و جامعه را بسازند.

لطفی بیان کرد: برگزاری دوره‌ها و محفل‌های قرآنی، ارتباط با مساجد، تریبون آزاد برای ارتباط گیری اجتماعی و برگزاری مسابقات با موضوع‌های عقیدتی، اجتماعی و فرهنگی و اردوهای تربیت کوثری از دیگر اقدامات معمول در این مدارس است.