کارخانه ساخت قطعات هواپیماها در اوکراین نابود شد/انفجارهای «لویو»

وزارت دفاع روسیه امروز با اعلام «اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز لوهانسک و دونتسک»، در بیانیه ای از انهدام ۸۱ زیرساخت نظامی دیگر در اوکراین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تحولات اوکراین، وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرودگاه شهر «لویو» در غرب اوکراین هدف حملات موشکی نیروهای این کشور قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: نیروهای جمهوری لوهانسک با حمایت نیروهای مسلح روسیه بیش از ۹۰ درصد خاک این جمهوری را آزاد کردند. طی شب گذشته هواپیماها و پدافند هوایی روسیه ۶ پهپاد اوکراینی از جمله یک فروند پهباد «بیرقدار» را در هوا سرنگون کردند. ۸۱ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله ۴ راکت انداز و ۳ پست فرماندهی مورد اصابت قرار گرفت.

الجزیره نیز خاطر نشان کرد: بمباران امروز روسیه فرودگاه بین المللی لویو و کارخانه ساخت قطعات هواپیماهای دولتی اوکراین را هدف قرار داده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز امروز جمعه از حمله موشکی روسیه به فرودگاه بین المللی شهر لویو خبر داد و اعلام کرد که صدای چند انفجار پیاپی از این شهر شنیده شده است.

این در حالیست که استقلال طلبان منطقه دونباس اعلام کردند که روسیه منطقه پرواز ممنوع بر فراز لوهانسک و دونتسک واقع در دونباس که خواهان جدایی از اوکراین هستند را اعمال کرده است.

این اقدام مسکو با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان از حملات ارتش اوکراین به انجام رسیده است.

در همین حال، استقلال طلبان دونتسک نیز اعلام کردند: ۴ غیرنظامی در جریان بمباران منطقه کِروفسکی توسط نیروهای اوکراینی کشته شدند.

نیروی هوایی اوکراین نیز اذعان کرد: نیروهای روسیه منطقه (نظامی) نزدیک فرودگاه لویو را با ۶ موشک کروز از یک زیردریایی در دریای سیاه هدف قرار دادند.

انتهای پیام/