مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

۲۹ تیم در نوروز از اراضی ملی اردبیل حفاظت می کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۲۹ تیم و گشت آماده به صورت شبانه روز در ایام تعطیلات نوروز از اراضی ملی در نقاط مختلف این استان حفاظت می کنند.

محمود قلی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت، افزایش گشت و حضور پررنگ نیروهای این یگان در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان در تعطیلات عید نوروز خبر داد.

وی افزود: با هدف جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تخلف، تصرف احتمالی و ساخت و سازهای غیرقانونی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، ۲۹ تیم ویژه گشت و مراقبت با تمام امکانات و تجهیزات به صورت شبانه روز تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده آماده حفاظت از اراضی ملی هستند.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز به منظور رصد دقیق منابع طبیعی و مراقبت‌های شدید، هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و قرار است این نیروها نیز کمک‌رسان یگان حفاظت منابع طبیعی استان باشند.

قلی زاده از شهروندان و مسافران نوروزی خواست، در زمان حضور در طبیعت و فضاهای سبز موارد ایمنی را رعایت کرده و از ریختن هرگونه زباله و روشن کردن آتش غیرضروری خودداری کنند.

وی بیان کرد: با این وجود برای اطفای آتش سوزی‌های احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در اسرع وقت نسبت به اطفای حریق و جلوگیری از گسترش خسارت‌های احتمالی اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه طبیعت و منابع طبیعی به عنوان ودیعه و امانت الهی در اختیار انسان ها است، اضافه کرد: با متخلفان این حوزه بدون اغماض برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

قلی زاده از مردم و  دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، تعدی به اراضی ملی، قطع درختان و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/