می توانیم «سیویرودونتسک» را با سلاح های دوربرد غربی پاکسازی کنیم

فرماندار اوکراینی منطقه «لوهانسک» در پیامی ضمن اشاره به درگیری شدید بین نیروهای اوکراینی و روسی در شهر «سیویرودونتسک» گفت که اوکراینی ها با تسلیحات غربی قادر هستند کنترل شهر را به دست گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از گاردین، «سرهی هایدای» فرماندار اوکراین در «لوهانسک» در شرق این کشور (که روسیه استقلال آن را به رسمیت شناخته و از آن با نام جمهوری خلق لوهانسک یاد می کند) اعلام کرد که در حال حاضر تخلیه مردم از شهر «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین که درگیری های شدید در آن ادامه دارد، غیرممکن است.

وی در ادامه افزود که چنانچه غرب تسلیحات بردبلند به کی یف بدهد، نیروهای اوکراینی قادر خواهند بود که «سیویرودونتسک را ظرف دو یا سه روز پاکسازی کنند».

هایدای در پیامی که در تلگرام منتشر کرد درباره درگیری ها در این شهر نوشت: درگیری های خیابانی به مرکز این شهر کشیده شده است. دشمن به شدت به دنبال تحت کنترل گرفتن منطقه صنعتی در این شهر است که فعلا در دستان ما است.

وی همزمان اذعان کرد کنترل بیشتر بخش های این شهر در دست نیروهای روسی قرار گرفته است.

همزمان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرده است که نتیجه نبرد در سیویرودونتسک سرنوشت منطقه «دونباس» (شامل دونتسک و لوهانسک) را رقم خواهد زد.

زلنسکی در یک پیام ویدیویی در این باره گفت: این نبردی بسیار شدید، سخت و شاید یکی از دشوارترین نبردها در طول این جنگ است.

وی افزود: سیویرودونتسک همچنان در نقطه کانونی رویارویی ها در دونباس قرار دارد. به طور عمده در اینجاست که سرنوشت دونباس ما در حال مشخص شدن است.

همزمان با تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس تصمیم گرفته اند تا سامانه‌های پرتاب موشک بردبلند را به اوکراین ارسال کنند. اسپانیا نیز می‌خواهد اوکراین را به موشک‌های ضدهوایی مجهز نماید.

مسکو نیز ضمن تکرار هشدارهای قبلی در این رابطه گفته است که نابودی این تسلیحات برای روسیه بسیار آسان خواهد بود.

انتهای پیام/