اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح کاداستر است

رئیس اداره توسعه و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح ملی کاداستر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور ، علی تفرجی روز سه‌شنبه در آئین معارفه مدیر جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهار کرد: تاکنون ۹۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده و تا شهریورماه سال جاری نیز مابقی اراضی که به دلیل بررسی رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات بلاتکلیف مانده ، نیز به پایان خواهد رسید.

وی افزود: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۳ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

رئیس اداره توسعه و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از احیا و غنی‌سازی ۲۲ هکتار از جنگل فندقلو خبرداد و گفت: در سال های اخیر قسمتی از این جنگل از بین رفته بود که برای احیای این منطقه نهال‌های فندق به صورت گلدانی در این جنگل پرورش یافته و از این نهال‌ها در احیای جنگل استفاده شده است.

وی ادامه داد: احیا و توسعه عملیات مراقبتی در بیش از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرا شده و برای احیا ، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده که به مرور اجرا خواهد شد.

اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح کاداستر است

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم ، نهادهای مدنی و رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

وی با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال حریق در مراتع و جنگل‌ها افزود: نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم در آماده‌باش بوده و گروه‌بندی شده‌اند تا در مواقع نیاز و بحران حریق وارد عمل شوند.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان بصورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام لازم صورت بگیرد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه از افزایش قابل توجه اعتبارات مربوط به اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان در سال جاری خبرداد.

اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح کاداستر است

سیدجواد یحیی‌زاده اظهار کرد: امسال ۵۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای هفت پروژه آبخیزداری در مناطق مختلفی شهرستان اختصاص یافته که با اجرا ، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن فراهم شدن زمینه افزایش  ذخیره آب سفره‌های زیرزمینی از وقوع سیلاب و تخریب اراضی ملی به علت بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در منطقه جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: تاکنون طرح ملی رفع تداخل اراضی در سطح ۷۰ درصد از اراضی ملی این شهرستان اجرا شده و با اجرای این طرح بسیاری از اختلافات بین کشاورزان ، زارعان و منابع طبیعی حل و بیش از ۲ هزار هکتار به اراضی زیر کشت کشاورزان این شهرستان اضافه شده است.

در این مراسم با قدردانی از صادق پورمحمد ، احمد عزیزی به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/