امام جمعه مشگین‌شهر

تنها ۴ درصد شرکت های دانش بنیان در کشور فعال هستند

امام جمعه مشگین‌شهر گفت:  متاسفانه در حال حاضر از تعداد هفت هزار و ۲۴۵ شرکت دانش‌بنیان در کشور فقط چهار درصد فعالیت دارند و دولت باید هر چه سریع‌تر زمینه فعالیت و ریل‌گذاری این شرکت‌ها را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور ، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین‌شهر با اشاره به استقبال میلیونی مردم ایران و سایر کشورهای جهان از پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: این مراسم حرکت خیل عظیمی از عاشقان به‌سوی امام و حجت الهی است.

امام جمعه مشگین شهر اضافه کرد: زیارت اربعین نوعی تجدید میثاق با امام و زیارت رسوال الله (ص) و حتی زیارت پروردگار در عرش الهی است.

وی ادامه داد: اربعین نسبت اساسی با نهضت مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد.

وی زیارت اربعین را حرکت به‌سوی خدا، حرکت به‌سوی اسلام ناب ، حماسی ، مقاومت ، عقلانیت ، ولایت ، اخلاق و عرفان ، معنویت ، فتوت ، جوانمردی و اسلام صلح و امنیت دانست.

خطیب جمعه مشگین‌شهر ساماندهی جهانی انصارالمهدی (عج)و ایحاد الفت و مهربانی و مودت بین مسلمانان شیعه و سنی را از دیگر برکات زیارت اربعین بیان کرد.

حجت‌الاسلام باوقار گفت: به همین خاطر است که امپراطور رسانه‌ای استکبار جهانی سعی در کم‌رنگ نشان دادن این رخداد عظیم مذهبی و سیاسی دارد.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد تامین امنیت غذایی مردم بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر از تعداد هفت هزار و ۲۴۵ شرکت دانش‌بنیان در کشور فقط چهار درصد فعالیت دارند و دولت باید هر چه سریع‌تر زمینه فعالیت و ریل‌گذاری این شرکت‌ها را فراهم کند.

وی با انتقاد از برخی مسئولان محلی به جهت حمایت نکردن از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک باید از ایده‌های جوانان خلاق و مبتکر منطقه در راستای افزایش بهره‌وری حمایت جدی شود.

امام جمعه مشگین‌شهر همچنین با بیان مسائل ومشکلات شهرستان افزایش سرقت ، کمبود دارو ، کمبود آب شرب در روستاها و مشکل تهیه نان را از جمله مشکلات برشمرد و خواستار توجه جدی دولتمردان به این مشکلات شد.

انتهای پیام/