شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال دستگیر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان در محدوده منطقه حفاظت شده آغ‌داق این شهرستان کرده بود، خبر داد.

به گزارش حرف آور، نعمت اله جوانمردی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره  حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق‌داغ یک شکارچی غیرمجاز را در شکارگاه روستای چنارلیق از توابع بخش خورش رستم خلخال دستگیر کردند.

وی افزود: از این شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه شکاری مجاز ، سه عدد فشنگ ساچمه‌زنی، و لاشه دو  قطعه کبک که بصورت غیرقانونی و قاچاق شکار شده بود، کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از افزایش شدت برخورد با متخلفان شکار و غارتگران حیات وحش در این شهرستان خبر داد و اضافه‌ کرد: شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم  قضایی شهرستان خلخال تحویل داده شد.

وی گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر کبک ماده را سه برابر کبک نر و به نرخ ۹ میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ علاوه بر جرایم اعمال شده از سوی دادگاه است که به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

انتهای پیام/