عملیات آسفالت جاده گرمی به بخش موران آغاز شد

عملیات آسفالت و بهسازی جاده گرمی به شهر مرزی موران که پیش‌تر، اداره کل راه و شهرسازی، آن را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود خوانده بود، با تامین اعتبار لازم و پیگیری مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش حرف آور از روابط عمومی دفتر نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و انگوت در بازدید از عملیات آسفالت راه گرمی به موران اظهار کرد: بخش مهمی از آسفالت جاده گرمی به موران طی ۱۰ روز آینده به شرط مساعد بودن هوا، آسفالت و بعد از آن، سه کیلومتر از مسیر تا شهر گرمی نیز روکش آسفالت خواهد شد.

وی افزود: مرحله بعدی عملیات آسفالت جاده گرمی به موران از شهر زهرا مرکز بخش موران تا سه راهی اروج‌آباد خواهد بود که عملیات اجرایی این طرح عمرانی به مناقصه گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: برای طرح آسفالت جاده گرمی به موران ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بودجه سال قبل و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات سال جاری تامین شده است و بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال نیز از ناحیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین خواهد شد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی اظهارامیدواری کرد با تکمیل این طرح عمرانی تا سال آینده، اهالی شهر گرمی و شهر مرزی موران و روستاهای اطراف در رفت و آمد به مرکز شهرستان و روستاها مشکلی نداشته باشند.

پیش‌تر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تکمیل زیرسازی جاده گرمی به موران خبر داده بود و بسیاری از روستانشینان بخش موران شهرستان گرمی، از وضعیت نامناسب جاده دسترسی این بخش گلایه داشتند.

بخش مرزی موران شهرستان گرمی در سال ۱۳۸۰ به بخش تبدیل شده است و بیش از ۶۰ روستا و آبادی را شامل می‌شود و مسیر اصلی گرمی به موران در تردد و دسترسی روستائیان به مرکز شهرستان نقش مهمی دارد.

شهرستان گرمی مغان با بخش‌های مرکزی و موران در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/