کمیته امداد ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال جاری را هدف‌گذاری کرده است

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۱ هزار فرصت اشتغال با سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریال در کشور محقق شد، گفت: مسئولیت کمیته امداد امام خمینی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از ایرنا ، هدایت صفری روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های خودکفایی و اشتغال خلخال در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور اعلام کرد: عجله‌ای برای خروج خانواده‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد و به صرف اجرای یک طرح اشتغال‌زایی نداریم و رویکرد این نهاد بر این امر استوار است که تا حصول اطمینان کامل از خودکفایی و توان اداره اقتصادی و معیشتی از سوی متقاضی نباید مددجویی از زیرپوشش خارج شود.

وی اظهار کرد: ما دو مولفه نظام هدایت شغلی کارشناس محور و نظام راهبردی کارآفرینی را توامان در دستور کار قرار دادیم و بر حسب آن هم اهداف اساسی دیگری که یکی از آنها اتصال همین مشاغل خرد و زودبازده با راهبران ملی و در سطح وسیع‌تر است را نیز دنبال می کنیم.

وی گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش کشاورزی این ستاد برای ایجاد بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی سالانه هم به امضا رسیده است.

صفری افزود: اعتماد دولت برای  واگذاری مسئولیت ۵۰ درصد از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید درسال جاری به کمیته امداد امام خمینی وظیفه این نهاد حمایتی را در ریشه کنی بیکاری از جامعه سنگین کرده است.

 صفری با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد هستند، یادآورشد: مسئولیت کمیته امداد امام خمینی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در سال جاری است.

وی گفت: سال گذشته ۳۰۱ هزار فرصت اشتغال با ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط این نهاد محقق شد.

معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بر انجام مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل تاکید کرد و ادامه داد: تجلی موفقیت مشاغل مددجویان، ارتقای سطح درآمد آنان است که با تزریق نوآوری و فناوری به پایداری و دوام بالاتر می‌رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمیته امدادامام در بحث تولید فقر نقشی نداشته ولی با پوشش جمعیت نیازمند جامعه مصرف کننده فقر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این نهاد مقدس رهایی خانواده‌های تحت پوشش از وابستگی و رسیدن به مرز وارستگی وخودکفایی اقتصادی است، افزود: در سال جاری سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام افزایش یافته و ۲۰ درصد از مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی اشتغال‌زایی به وام‌های سه میلیارد ریالی تخصیص داده شده و ۸۰ درصد نیز تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریالی هستند.

صفری جریان دانش‌بنیان را اولویت کمیته امداد در حوزه اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از پهپاد کشاورزی برای مددجویان از نمونه‌های موفق در استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اشتغال‌زایی است.

معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برند سازی، بازاریابی و بسته‌بندی با کیفیت را ضرورت توسعه مشاغل تولید شده عنوان کرد و گفت: با رویکرد دانش‌بنیان باید از مشاغل مددجویان حمایت کنیم.

انتهای پیام/