مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

۲۰  قرارداد صنعتی راکد استان اردبیل از رکود خارج شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۲۰ قرار داد راکد در قالب ۱۱ هکتار زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان از رکود خارج شد.

محمد اهلی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از صاحبان قراردادهای راکد دعوت کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح تولیدی خود اقدام کنند در غیر اینصورت، این قراردادها با حکم قضایی فسخ و خلع ید شده و در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی قرار داده خواهد شد.

وی از برگزاری جلسه هیات حل اختلاف و داوری این شرکت در سال جاری با هدف بررسی و تعیین تکلیف قراردادهای راکد خبرداد و اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات هیات حل اختلاف، بررسی و رسیدگی به قراردادهای راکد است تا چنانچه زمینی از سوی سرمایه‌گذار بلاتکلیف و راکد رها شده تعیین تکلیف و این اراضی پس از طی مراحل قضایی، خلع ید و آزادسازی شوند.

اهلی ادامه داد: در صورت آزاد نشدن این اراضی راکد، با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک‌های صنعتی وجود نخواهد داشت تا به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود و شهرک‌های صنعتی جولانگاه دلالان و سفته بازان خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس قانون، موظف به بازپس‌گیری اراضی راکد از صاحبان قراردادهای راکد و بلاتکلیف هستیم، افزود: بر اساس قانون هرگونه خرید و فروش اراضی و یا واحدهای تولیدی، خارج از مجوز شرکت شهرک‌های صنعتی وجاهت قانونی نداشته و به طور حتم، موجب ضرر و زیان خریداران خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های جمایتی به سرمایه‌گذاران گفت: بسته‌های حمایتی مختلف با هدف رونق تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

اهلی اظهار کرد: تامین اراضی و زیرساخت‌ها، شرایط آسان واگذاری زمین، اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری و ارائه بسته‌های حمایتی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی است تا بدین وسیله بتوان در افزایش سهم تولید و اشتغال تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک در نهایت موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود، افزود: حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط منجر به ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و گسترش بازارهای هدف و تقویت پایه‌های کارآفرینی اقتصاد شده و استان را به سمت توسعه هرچه بیشتر سوق می‌دهد.

انتهای پیام/