۴۰۰ دانشجوی جویای کار دانشگاه محقق اردبیلی به صنایع معرفی شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی از معرفی ۴۰۰ نفر از دانشجویان جویای کار دانشگاه محقق اردبیلی به صنایع این استان در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور ، مهدی اسکندرزاده اصل روز یکشنبه در کارگاه آموزشی “کارآفرینی دانش بنیان” با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ نفر دانشجوی جویای کار این دانشگاه۸۰ نفر جذب صنایع شده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای آشنایی با حوزه‌های کارآفرینی و صنعت استان ۳۶ کارگاه آموزشی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده و برگزاری این کارگاه‌ها همچنان تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: این مرکز آماده ارائه مشاوره‌ها و اطلاعات لازم در خصوص کارآفرینی و صنعت به دانشجویان و معرفی افراد جویای کار و متخصص به صنایع است.

سیدمهدی منیری ، مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی اسباب بازی سام نیز در این نشست گفت: لازم است تا دانشجویان در هر رشته که مشغول تحصیل هستند وارد عرصه کسب و کار شوند.

وی افزود: مقطع کارشناسی سطحی است که مباحث آموزشی در اولویت قرار دارد، اما در مقطع کارشناسی ارشد تحولی در دوران تحصیلی یک دانشجو به لحاظ آغاز عرصه پژوهشی و تحقیقی رخ می‌دهد و فرصت برای کارآفرینی مهیاتر است.

این کارآفرین اردبیلی با بیان اینکه چهار مورد اساسی را جهت ورود به حوزه کارآفرینی و کسب و کار باید مدنظر قرار داد، گفت: درگیر شدن و ارتباط برقرار کردن با کسب و کار چه به عنوان کارگر، کارآموز، کارورز و غیره جهت آموختن مهارت کار کردن ضروری است.

منیری در ادامه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، آموزش نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مرتبط با رشته تحصیلی و همچنین شکل دادن شخصیت حرفه‌ای مرتبط با رشته در شخص را از دیگر الزامات ورود به عرصه کار عنوان کرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

انتهای پیام/

منبع