۳۷ هزار بافنده فرش در اردبیل فعال هستند| بیمه ۶ هزار و ۷۰۰ فرشباف

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت فرش استان اردبیل با اشاره به فعال بودن ۳۷ هزار بافنده فرش در استان اردبیل اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ بیمه شده در صنعت فرشبافی استان داریم و دغدغه مسئولان ذی ربط استان افزایش تعداد بیمه‌شدگان این حرفه است.

یونس اصلانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور با اشاره به فعال بودن ۳۷ هزار بافنده فرش در استان اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ بیمه شده در صنعت فرشبافی استان داریم و دغدغه مسئولان ذی ربط استان افزایش تعداد بیمه‌شدگان این حرفه است.

وی عدم پرداخت به موقع حق بیمه از سوی افراد تحت پوشش ، قطع حق بیمه دولت بلحاظ تشخیص مغایرت شغلی بیمه‌شدگان به صنعت فرش‌بافی ،بازنشستگی تعدادی از قالیبافان استان و عدم جایگزینی افراد جدید به جای افراد خارج شده از تحت پوشش این بیمه را از عوامل مهم کاهش بیمه‌شدگان صنعت قالیبافی استان ذکر کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت فرش استان اردبیل با بیان اینکه قطع بیمه قالیبافان مشکل بزرگی برای فعالان در این کسب و کار فراهم کرده است، افزود: پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از قطع غیرکارشناسی بیمه قالیبافان انجام می‌شود.

این فعال اقتصادی گفت: در شرایط فعلی تنها راهکار مناسب برای وصل مجدد بیمه تامین اجتماعی قالیبافان استان رایزنی نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی است.

 

انتهای پیام/