۱۶۰ میلیارد ریال به مشاغل خانگی استان اردبیل پرداخت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل استان اردبیل گفت: در این استان بیش از دو هزار طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها برای استفاده از تسهیلات معرفی شد که از این تعداد ۳۱۱ طرح با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری تحلیلی حرف آور ، بهروز رحیم‌زاده در نشست با مدیر جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: ۳۴۰ طرح نیز از محل مستقل و پیشران محور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی برای استفاده از تسهیلات بانکی به این اداره کل ارسال شده و برای تسریع در استفاده از این تسهیلات تلاش می‌شود.

وی ادامه داد:  علاوه بر این واجدین شرایط طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل هم جهت استفاده از تسهیلات مالی معرفی شده و پیگیر تسریع در این زمینه هستیم.

رحیم‌زاده گفت: جهاد دانشگاهی نگاه علمی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دارد و برای برون رفت از مسیر انحرافی باید از نتایج تحقیقات و تجارب این نهاد انقلابی استفاده شود چرا که تیمی ارزشمند در حوزه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی تشکیل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل هم در این نشست با اشاره به روند فعالیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با هدف ساماندهی مشاغل خانگی سه هزار و ۳۲۲ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد با سه هزار و ۳۱۸  نفر تماس اولیه گرفته شده است.

مهران اوچی اردبیلی از ارزیابی سه هزار و ۳۱۶ نفر و استعداد سنجی دو هزار و ۴۷۳ نفر خبر داد و افزود: برای دو هزار و ۷۸۴ نفر مشاوره انجام و آموزش تخصصی و عمومی داده شده و برای دو هزار و ۱۷ نفر نیز اتصال به بازار مستقل یا پیشران محور محقق شده است .

وی با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در سایر استان‌ها در ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی و محلی مشاغل خانگی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل برای ایجاد این نمایشگاه با همکاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام آمادگی می‌کند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع