مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

۱۰ هزار جلد کتاب به کانون‌های مساجد استان اردبیل اهدا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اهدای ۱۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، با هدف تقویت منابع کتابخانه‌های آنها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور عبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته کتاب در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: در سال گذشته نیز ۶ هزار جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا شده بود و به دلیل وجود مسجد در همه روستاها و اغلب محلات شهری و روستایی، این اماکن مذهبی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه دارند.

وی افزود: سی امین دوره هفته کتاب، امسال از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با شعار “ما همانیم که می‌خوانیم” با اجرای برنامه‌های متنوع گرامی داشته خواهد شد و به همین مناسبت در ۲۴ آبان ماه، جشن بزرگ کتاب، با رونمایی از کتب تازه تالیف و تجلیل از مولفان و مصنفان فعال در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات همفکری با دستگاه‌های فرهنگی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات مرتبط، از هفته‌های قبل آغاز کرده ایم و موضوع یکی از این جلسات، کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه است و نهادینه شدن این فرهنگ به حرکت و همت جمعی رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد.

بحرالعلومی میزان مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ادعیه از سوی علاقه‌مندان به کتاب را در کشور روزانه ۳۰ دقیقه اعلام کرد و افزود: میزان مطالعه روزانه در هندوستان بیش از ۹۱ دقیقه، در تایلند ۸۱، چین ۶۹، فیلیپین ۶۵ و در مصر ۶۴ دقیقه است و از دلایل کم رغبتی به مطالعه کتاب، تاثیر شبکه‌های اجتماعی و رواج کتاب‌های مجازی و صوتی اعلام کرد.

وی کتاب آسمانی قرآن و خوانش کتاب به عنوان شرط آزادی اسرا در دوره پیامبر اسلام (ص) را از نشانه‌های اهمیت مطالعه در دین اسلام برشمرد و گفت: هر چه اطلاعات مثبت و امیدبخش به ذهن انسان نفوذ کند، همان اندازه در توسعه اجتماعی و پیشرفت جوامع تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/