فرماندار گرمی:

شهرستان گرمی درجذب منابع تبصره ۱۶ باید عملکرد بهتری داشته باشد

فرماندار گرمی گفت: انتظار می‌رود شهرستان گرمی درجذب منابع تبصره ۱۶ از عملکرد بهتری نسبت به سال قبل برخوردار باشد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حسین مولایی در جمع مدیران حوزه تولید و اشتغال شهرستان گرمی که در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: منابع خوبی در قالب بند ب تبصره ۱۶ در حوزه ایجاد اشتغال برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است و این تسهیلات فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و دیگر دستگاه‌های دولتی باید بهره‌برداری مناسبی از این تسهیلات داشته باشند، گفت: این تسهیلات برای هر فرد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه بصورت قرض الحسنه توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود و در تلاش هستیم ‌تا سهم شهرستان گرمی از این تسهیلات سهم مشخص و قابل توجهی باشد.

فرماندار گرمی سهم تسهیلات اشتغالزایی برای کارفرمایان را تا سقف ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کارفرمایان حوزه اشتغال و تولید باید در قبال دریافت هر ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای یک نفر فرصت اشتغالزایی فراهم و برای وی الزام بیمه در نظر بگیرند.

مولایی با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرستان گرمی درجذب منابع تبصره ۱۶ از عملکرد بهتری نسبت به سال قبل برخوردار باشد، از بانک‌های عامل خواست در گرفتن تضامین شرایط آسانی‌را در نظر بگیرند و با مردم‌تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با تاکید برلزوم بر تشکیل کمیته مشترک برای هماهنگی و نظارت بر هزینه‌کرد درست تسهیلات با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه تولید و اشتغال تصریح کرد: این‌تسهیلات قرض الحسنه در رسته‌های مختلف کشاورزی، صنعت، صنایع تبدیلی، فن آوری، پزشکی، دامداری، باغداری، پرورش دام و طیور و فرش بافی، صنایع دستی، گردشگری و … در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/