دلیل غیبت یک‌ماهه فرمانده کل ارتش اوکراین؛ ژنرال قدرت تکلم ندارد؟

رئیس جمهور روسیه در ویدئویی که یک خبرنگار روس منتشر کرده، به طعنه درباره موقعیت مکانی فرمانده کل ارتش اوکراین اطلاعاتی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از اسپوتینک، پاول زاروبین، روس ویدئویی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتشر کرده که او در جریان نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در مسکو، با اشاره به غیبت یک ماهه والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین، محل تقریبی اختفای او را فاش می‌کند.

پس از حملات گسترده موشکی ماه گذشته روسیه به اهدافی نظامی در اوکراین، زالوژنی دیگر در انظار دیده نشد.

پوتین در این ویدئو می‌گوید که «فکر می‌کنم می‌دانم زالوژنی کجاست» و در ادامه نیز از خبرنگاران می‌خواهد تا از شخص ژنرال اوکراینی بپرسند که کجاست!

پوتین اضافه کرد: برای اینکه جای او را بگویم، باید زبان را تغییر دهید. به نظرم او خارج از کشور است، شاید هم اشتباه کنم!

یکی از مقامات نهادهای قضایی روسیه پیش‌تر به نقل از منابع ارتش اوکراین گفت که «در جریان حمله موشکی روسیه در اوایل مه، زالوژنی از ناحیه سر دچار ضربه شده و ترکش هم خورده است.»

وی افزود: او خونریزی داشت و در شهر میکولائیف کمک‌های اولیه فراهم شد و خونریزی بند آمد. در بیمارستان نظامی کی‌یف هم روی جمجمه‌اش جراحی انجام شد.

نخستین ابهامات درباره وضعیت جسمانی و موقعیت مکانی زالوژنی پس از آن مطرح شد که ناتو در گزارشی در دهم ماه مه اعلام کرد که او به اطلاع این ائتلاف نظامی رسانده مه قادر به حرف زدن نیست حتی از طریق کنفرانس ویدئویی!

انتهای پیام/