در شرایط حساس فعلی دیگر الزامی به پاینبدی کشورها به تعهدات برجام نیست

در این شرایط حساس دیگر الزامی به پاینبدی کشورها به تعهدات برجام نیست چرا که ایران در تقویت روابط با کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه، ترکیه و روسیه توانسته گام های مؤثری را در افزایش ظرفیت صادراتی به وجود آورد.

به گزارش حرف آور، مهدی صفری گفت: امیدواریم با سفر رئیس جمهور کشورمان به چند کشور آفریقایی زمینه و بستر تقویت روابط و مراودات اقتصادی و تجاری را شاهد باشیم.

وی به سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین و ثمرات این سفر با محوریت ارزآوری بیشتر و امکان صادرات محصولات متنوع را یادآور شد و تصریح کرد: تمام تلاش دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور بر این است تا ۸۰ درصد وقت خود را صرف پیگیری امور و تلاش برای ارزآوری در سفرهای خارجی کند و تنها ۲۰ درصد رایزنی ها بر محور مسائل سیاسی است.

در این شرایط حساس دیگر الزامی به پاینبدی کشورها به تعهدات برجام نیست

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز نقش یک ابرقدرت را در عرصه اقتصاد جهانی انجام می دهد، گفت: در این شرایط حساس دیگر الزامی به پاینبدی کشورها به تعهدات برجام نیست چرا که ایران در تقویت روابط با کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه، ترکیه و روسیه توانسته گام های مؤثری را در افزایش ظرفیت صادراتی به وجود آورد.

صفری از تقویت روابط تجاری با چین، روسیه و هند به عنوان سه کشور با ظرفیت های عظیم تجاری و بازرگانی یاد کرد و افزود: در کنار این کشورها، دولت های آفریقایی، آمریکای لاتین و کشورهای همسایه نیز ظرفیت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری هستند که بهتر است قدر این شرایط به وجود آمده را بیشتر بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سفر اخیری که رئیس جمهور کشورمان به اندونزی داشت در کنار فروش ۵۰۰ دستگاه تراکتور، شرایط صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو نیز به این کشور و حتی کشور روسیه فراهم آمد تا ما بتوانیم رقابت خوبی را با کشورهای رقیب داشته باشیم.

استقبال اندونزی‌ها از تجهیزات و تکنولوژی های نوین جراحی و داروهای تولید ایران در درمان سرطان

صفری اضافه کرد: در اندونزی تجهیزات و تکنولوژی های نوین جراحی و داروهای تولید ایران در درمان سرطان با استقبال این کشورها روبه رو شد و ما شاهد صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی به اندونزی خواهیم بود.

وی بیان کرد: این تعاملات و ارتباطات قدرت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه اقتصادی و مواضع با صلابت نشان می دهد و امیدواریم تجار و بازرگانان از فضای فراهم شده استفاده کنند.

صفری توانمندی های کشورهای آفریقایی نظیر مالی، کنیا، سنقال، اوگاندا و زیمباوه را برای کشت های فراسرزمینی و صادرات محصولات متنوع و همچنین واردات یادآور شد و اظهار کرد: به راحتی می توانیم سنگ آهن و برخی دیگر از محصولات آنها را وارد کرده و در قبال آن صنایع دستی، فرش، پسته و سایر محصولات را نیز به آن کشورها صادر کنیم.

تقویت روابط با جمهوری آذربایجان

وی از تقویت روابط با جمهوری آذربایجان بعد از رایزنی های مسئولان کشورمان خبر داد و تصریح کرد: به زودی این روابط گرمتر و بهتر ادامه خواهد یافت و انتظار می رود تجار استان اردبیل از شرایط تثبیت و توسعه پایگاه خبری تحلیلی حرف آور آذربایجان برای صادرات بهره بگیرند.

صفری ضرورت مشارکت تجار و تولیدکنندگان استان را برای حضور در پایگاه خبری تحلیلی حرف آور بزرگ چین یادآور شد و گفت: کشور چین درخواست محصولات صنایع دستی، سنگ های قیمتی و سایر تولیدات کشورمان را برای استفاده ارائه کرده که ما به راحتی می توانیم سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار قطعه فرش را به این کشورها صادر کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در مورد صادرات پای مرغ به چین نیز افزود: اخیرا مجوز صادرات تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار در این حوزه صادر شده است.

انتهای پیام/