تشکیل واحد نظامی جدید در شمال شرق لهستان؛ تنش‌ها تشدید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از راشاتودی، ماریوس بلاشاک، وزیر دفاع لهستان در بحبوحه تشدید تنش میان این کشور با روسیه و بلاروس، اعلام کرد که تا پایان سال جاری، واحد نظامی جدیدی در شمال شرق لهستان تشکیل و مستقر خواهد شد. به گفته بالاشاک، این واحد جدید «از صفر» تشکیل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از راشاتودی، ماریوس بلاشاک، وزیر دفاع لهستان در بحبوحه تشدید تنش میان این کشور با روسیه و بلاروس، اعلام کرد که تا پایان سال جاری، واحد نظامی جدیدی در شمال شرق لهستان تشکیل و مستقر خواهد شد.

به گفته بالاشاک، این واحد جدید «از صفر» تشکیل خواهد شد و انتظار می‌رود که قوای تدافعی ورشو را در کریدور «سوالکی» تقویت کند؛ این منطقه کالینینگراد روسیه را از بلاروس جدا می‌کند.

بالاشاک در توییتی نوشت: امنیت جبهه شرقی برای ما اهمیت دارد! یک گردان متخصص به‌زودی در آگوستوف ایجاد خواهد شد.

وی با انتشار نقشه‌ای از شرق لهستان نوشت که این واحد، تنها یکی از چندین واحدی است که ورشو قصد دارد در آینده نزدیک نسبت به ایجاد آن اقدام کند.

وی افزود: به خوبی می‌دانیم که سربازان لهستانی، بهترین ضمانت‌کننده امنیت خاک ما هستند.

بالاشاک روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که «شمال شرق لهستان میزبان سربازان، آمریکایی، انگلیسی و کروات که دوشادوش هم آموزش می‌بینند نیز خواهد بود.» او این منطقه را از لحاظ راهبردی، هم برای امنیت لهستان و هم برای امنیت ناتو منطقه‌ای بسیار مهم توصیف کرد.

او هفته پیش همزمان با اعلام اعزام دوباره چند واحد از غرب به شرق لهستان، گفت که انتظار «اقدامات تحریک‌آمیز» از جانب روسیه را دارد. وزیر دفاع لهستان به طور مشخص «چندین هزار جنگجوی واگنر که به بلاروس کوچ کرده‌اند را تهدید خطاب کرد.»

نیروهای ارتش خصوصی واگنر پس از شورش نافرجام و نادوام آنها به رهبری یوگنی پریگوژین علیه مسکو، به بلاروس تبعید شدند.

اندکی بعد، وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که اعضای واگنر به نیروهای این کشور آموزش نظامی داده و تجربیات میدان نبرد را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی، به طعنه گفت که نیروهای واگنر مشتاقانه در انتظار «گشت وگذار» در لهستان هستند اما مینسک به سختی آنها را مهار کرده است.

انتهای پیام/

منبع