تلفات گسترده اوکراینی‌ها در حمله ارتش روسیه

روسیه می‌گوید نیروهایش بیش از ۴۰ سرباز اوکراینی را در حمله به منطقه کوپیانسک از پای درآورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از تاس، «یاروسلاو یاکیمکین»، سخنگوی گروهی از نظامیان روسیه اعلام کرده است که واحدهای تهاجمی گروه نبرد غرب با حمله به یک نقطه استحکام اوکراینی، چهار فرودگاه را تصرف کردند و بیش از ۴۰ نظامی را در جریان حمله به منطقه کوپیانسک کشتند.

یاکیمکین گفت: «در جریان عملیات جنگی در منطقه کوپیانسک، واحدهای تهاجمی گروه جنگ غرب به حمله در جهت شهرک اولشانا ادامه دادند. آنها یک نقطه استحکام را به تصرف خود درآورده و بیش از ۴۰ سرباز دشمن را از پای درآوردند.»

به گفته این سخنگو، در همین روز یگان‌های اوکراینی با تیپ‌های مکانیزه ۱۴ و ۱۱۵ و تیپ ۹۵ هجومی جداگانه هوابرد با استفاده از خودروهای زرهی، ۵ حمله متقابل به مواضع نیروهای روسی انجام دادند که همه این حملات ناکام ماند و دفع شد. یاکیمکین گفت: «همه ضدحمله‌ها با موفقیت دفع شد.»

روز گذشته نیز مقامات اوکراینی از حملات پهپادی ارتش روسیه به مناطق مختلفی از این کشور خبر دادند. در این ارتباط مقامات اوکراینی اعلام کردند که روسیه در حملات پهپادی بامدادی سنگین خود که از روز شنبه آغاز شده، بخش‌هایی از شمال، مرکز و غرب این کشور را هدف قرار داد که در نتیجه آن زیرساخت‌های دو منطقه دچار آسیب شدند.

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که ارتش این کشور ۱۵ پهپاد از ۱۷ پهپاد روسیه را که در این حملات مشارکت داشتند، سرنگون کرد.

یک مقام اوکراینی نیز گفت که در اثر موج انفجار دو نفر زخمی و ده‌ها ساختمان آسیب دیده‌اند.

بنا به اعلام مقامات اوکراینی در پی هدف قرار دادن یک تأسیسات زیرساختی از سوی نیروهای روسی بررسی به منظور ارزیابی خسارات آن در حال انجام است.

هنوز هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی حملات پهپادی روسیه منتشر نشده است.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفت که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

روز گذشته همچنین «سرگئی نیکیفوروف» (Sergey Nikiforov) سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین از وعده ۵۰۰ میلیون یورویی سوئد برای بازسازی کشورش خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: سوئد راهبردی را اتخاذ کرده است تا به اوکراین ۵۰۰ میلیون یورو برای بازسازی کشور اختصاص دهد.

این در حالیست که سوئد تا کنون در خصوص اظهارات سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین واکنشی از خود نشان نداده است.

دولت سوئد چندی پیش اعلام کرد که استکهلم بسته کمک‌های بشردوستانه جدیدی را برای اوکراین به ارزش ۳۵.۵ میلیون دلار برای رفع فوری‌ترین نیازهای شهروندان اوکراینی تصویب کرده است.

دولت سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت بسته جدیدی از کمک‌های بشردوستانه را برای اوکراین اختصاص می‌دهد. این بسته به ارزش ۳۸۰ میلیون کرون سوئد (۳۵.۵ میلیون دلار) با هدف رفع فوری‌ترین نیازها و برجسته کردن نقش مهم سازمان‌های جامعه مدنی است.

یوهان فورسل وزیر تجارت خارجی سوئد خاطرنشان کرد که بسته جدید بشردوستانه منافع زیادی برای اوکراین خواهد داشت.

پیشتر هم در اوایل ژوئن، دولت سوئد یازدهمین بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۲۵۰ میلیون کرون سوئد را تصویب کرده بود که از جمله شامل آموزش خلبانان اوکراینی در هواپیماهای جنگنده چند منظوره JAS Gripen سوئدی است.

انتهای پیام/