امام جمعه اصلاندوز:

رژیم غاصب صهیونستی دچار شکست راهبردی شده است

امام جمعه اصلاندوز گفت: رژیم غاصب صهیونیستی در سراشیبی زوال قرار گرفته، دچار شکست راهبردی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن بزرگداشت یاد و نام محمدحسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله و هم‌چنین تبریک روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی با تبیین استفاده از روش‌های اثرگذار و محتوای مناسب برای دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به گستردگی نیاز روز دانش‌آموزان از یک‌سو و تنوع سلیقه‌ها و استعدادها از سوی دیگر و همچنین جذابیت‌های رقیب در ابزارهای مختلف رسانه‌ای لازم است مبلغانی که در مدارس حضور پیدا می‌کنند، اضافه بر تسلط بر محتوای لازم، با مهارت‌های ارتباطی و روش‌های اثرگذار تبلیغی نیز آشنا باشند تا اثرگذاری بیشتری بر مخاطبان خود داشته باشند.

وی افزود: از این‌رو برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مربوط به روش‌ها و مهارت‌های تبلیغ دانش‌آموزی و همچنین تأمین و تولید محتوای مناسب و جذاب و به‌روز نیز باید مدنظر فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باشد.

وی با طرح این سوال که چگونه حوادث امروز فلسطین و غزه را تحلیل کنیم خاطر نشان کرد: واقعیت این است، چنانچه رهبر انقلاب هم فرموده‌اند پس از طوفان الاقصی نه رژیم جعلی رژیم قبلی است و نه جبهه مقاومت آن جبهه قبلی است. به تعبیر روشن‌تر؛ رژیم غاصب در سراشیبی زوال، دچار شکست راهبردی شده و شرایطی غیر قابل بازگشت پیدا کرده و دیگر امکان بازیابی قدرت ندارد. جبهه مقاومت نیز در مسیر قوت و اقتدار به شرایط غیرقابل بازگشت رسیده است و امکان شکست راهبردی او وجود ندارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: این شرایط کنونی پسا طوفان الاقصی را در سه سطح می‌توان تحلیل کرد؛ این سه سطح، سه سطح جدا از هم نیستند، بلکه به هم تنیده‌اند. لکن تحلیل‌گر بصیر و عمیق باید بداند در هر مرحله کدام تحلیل را باید روایت کند. بصیرت در تحلیل‌گری و اتخاذ مواضع هوشمندانه و روایت حکیمانه لازمه گفتگو و نوشتن و سخن گفتن است.

خطیب جمعه اصلاندوز تصریح کرد: براساس دو نکته فوق می‌توان گفت: مسأله فلسطین و غزه و نبرد تاریخ‌ساز طوفان الاقصی و پس از طوفان را در سه سطح می‌توان تحلیل کرد: اول، سطح تحلیل خُرد؛ تحلیلی برمبنای رودیدادهای بهت‌برانگیز و فاجعه‌آمیزی که از سوی سگ هار صهیونیسم جهانی و دولت مجانین درحال جریان است.

وی ادامه داد: تلاش برای تصویر‌سازی و تبیین نسل‌کشی و کشتار بی‌سابقه با هدف‌گیری تعمدی کودکان و بانوان و تظاهر به خشونت عریان و افسار گسیخته دولت وحشی نتانیاهو و حمایت بی‌چون و چرای مدعیان حقوق بشر در غرب. این‌ها نمونه‌هایی از تحلیل‌های خُرد و جزیی است که البته لازم و بایسته است که البته باهوشمندی و هنرمندی باید تصویرسازی و تبیین‌گری شود.

امام جمعه اصلاندوز تشریح کرد: دوم، سطح تحلیل راهبردی؛ تبیین این موضوع که نبرد امروز یک دفاع مشروع و منطبق با قوانین بین‌المللی است. مردمی برای بیرون راندن کسانی وارد شده‌اند که ۷۵سال است آنان را از وطن‌شان بیرون رانده‌اند و ۱۸سال است در محاصره تمام عیار هستند و از زمین با دیوار حائل و غلاف غزه با شهرک‌سازی و فنس‌کشی روزبروز در محاصره بیشتری قرار گرفته‌اند و درسال اخیر به‌خاطر روی کارآمدن دولت مجانین و دیوانگان تحت فشارهای مضاعف و طاقت‌فرسا قرار گرفته‌اند و برای جلوگیری از تشدید ستم‌های روزافزون اشغالگران، تغییر رویکرد داده‌اند و از لاک دفاعی بیرون آمده و ابتکار عمل را به‌دست گرفته‌اند وبه میدان جهاد آمده‌اند.

حجت الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: سوم، سطح تحلیل تمدنی؛ این که نظم جهان بشری در حال تغییر بنیادین است و اسلام و مسلمانان در شکل‌گیری و پایدارسازی نظم نوین نقش کانونی و تعیین‌کننده دارند و خواهند داشت و در این مسیر فلسطین، غزه و‌ به طور کلی جریان مقاومت، خاکریز مهم فروپاشی هیمنه نظم و نظام فعلی است.

وی گفت: نظم جهانی مبتنی بر دو قطبی و تک قطبی ظالمانه، درحال تبدیل به نظم چند قطبی مبتنی بر “گفتمان مقاومت” است، نظم نوینی که آینده جهان را تغییر داده و دنیایی جدید را پدید خواهد آورد. نظمی که نشانه‌های روشن آنرا در همه جای جهان و در تجمعات بی‌نظیر ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی می‌توان دید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اصلاندوز با اشاره به بازدید اخیر خود از مدارس سطح شهرستان اصلاندوز گفت: اخیراً بازدیدی از مدارس سطح شهر داشتم که و اوضاع محیط های آموزشی و کیفیت و امکانات فضاهای آموزشی را از نزدیک بررسی کردم، نگاه دانش آموزان و مطالبات آنها از بنده باعث شرمساری حقیر به عنوان خدمتگذار این مردم شد از مسوولان آموزش و پروش استان می‌پرسم که آیا حاضرید فرزندان خودتان را به چنین فضاهای آموزشی بفرستید تا درس بخوانند؟ تا چه زمانی می خواهید کمبودهای آموزشی اصلاندوز را به مدیریت‌های قبلی نسبت دهید؟ پس نقش شما چیست؟ بنده به نوبه خودم از تمام دانش آموزان اصلاندوز و معلمان گرامی این شهرستان به خاطر کاستی‌ها امکاناتی در مدارس عذرخواهی می‌کنم!

پایان پیام/