اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین با هدف افزایش بهره‌وری در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، داور داوردان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکردهای انجام گرفته در طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در بخش سبلان شهرستان سرعین و با ارائه آمارهای مربوط به این طرح اظهار کرد: تجمیع ۴۲ قطعه به یک قطعه در سطح ۳۷ هکتار، تجمیع ۵ قطعه به یک قطعه در سطح ۹ هکتار از جمله اقدامات انجام گرفته این طرح است.

وی در راستای چشم‌انداز توسعه پایدار و بهبود عملکرد بخش کشاورزی در شهرستان سرعین به ابعاد و آثار این طرح پرداخت و افزود: این طرح یک گام مهم به سوی توسعه حوزه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان سرعین محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین با ارائه تحلیلی از ضرورت‌های اجرایی چنین طرح‌هایی مطابق نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه گفت: با توجه به تحولات جمعیتی، افزایش نیازهای غذایی و تغییر الگوهای مصرفی در جامعه، لازم است بخش کشاورزی نیز با تغییر و بهبود فرآیندهای خود، به ارتقای سطح تولید و افزایش بهره‌وری بپردازد. طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین، همین هدف را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، اراضی کشاورزی متفرقه و پراکنده در سرعین تجمیع شده و به یکپارچگی واحدی نیز دست‌ خواهیم یافت. این اقدام منجر به حذف پراکندگی اراضی و همچنین امکان استفاده بهینه از منابع آبی، خاکی و مدیریت بهتر منابع طبیعی را فراهم خواهد کرد.

داوردان گفت: طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین از طریق هماهنگی با کشاورزان و ارائه برخی خدمات و مشاوره‌های فنی به کشاورزان در حال انجام است. با اجرای این طرح، ضمن اینکه اراضی کشاورزی در سرعین به صورت منظم و سازمان‌یافته‌تر خواهد بود بلکه فعالیت‌های کشاورزی نیز با رویکرد حرفه‌ای‌تری انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین به تشریح دستاوردهای اجرای چنین طرحی تصریح کرد: متخصصان و اهل تجربه معتقدند که ترتیب‌دهی و مدیریت بهتر بازار و فروش محصولات کشاورزی از مزایای این طرح است. با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی، امکان ایجاد واحدهای تولیدی بزرگتر و مدرن‌تر و همچنین رقابت قوی‌تر بازاریابی فراهم خواهد شد. این امر به کشاورزان این منطقه امکان می‌دهد تا با تولید محصولات با کیفیت بالا و به مقیاس بزرگتر، آثار بیشتری را در بازارهای داخلی به نمایش بگذارند و درآمد و سود خود را نیز افزایش دهند.

وی گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد سرعین و نقش آن در تامین نیازهای محصولات کشاورزی در سطح استان و منطقه، طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی می‌تواند به عنوان یک راهبرد مناسب در توسعه پایدار این منطقه مطرح شود.

داوردان در پایان با اشاره به استقبال و تعامل مناسب کشاورزان در پیشبرد این طرح، همکاری دستگاه‌هایی که به نحوی امکان توسعه و نهادینه کردن این طرح را دارا هستند را خواستار شد.

پایان پیام/