امام جمعه پارس آباد:

روحیه بسیجی در دفاع مقدس پیروزی را رقم زد

امام جمعه شهرستان پارس‌ آباد گفت: اگر فرهنگ بسیجی، روحیه اخلاص، ایثار و شجاعت و شهادت در بین جوانان و ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی نبود سرنوشت‌ کشور طور دیگری رقم می‌خورد ولی روحیه بسیجی در دفاع مقدس موجب پیروزی شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی حرف آور حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) برگزارشد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی و تبریک هفته بسیج و  تسلیت به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: ایام فاطمیه هویت شیعه است و حضرت فاطمه (س) اولین مدافع ولایت بودند و هویت مذهب شیعه با سیره ایشان شناخته می‌شود.

وی افزود: فاطمیه هم از نظر اعتقادی مولفه اصلی هویت تشیع بوده است و ایام فاطمیه یک مناسبت اعتقادی و دفاع از بحث امامت محسوب می‌شود چرا که امامت هویت بحث تشیع است.

حجت الاسلام باقری بنابی به ضرورت شناخت شخصیت فاطمه(س) پرداخت و عنوان کرد: ایام فاطمیه باید بروز و تجلی پیدا کند وگرنه دشمن منکر وجود فاطمیه می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد، ایام فاطمیه را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: حضرت فاطمه مرضیه (س) اولین مدافع ولایت بودند و هویت مذهب شیعه با سیره ایشان شناخته می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارس آباد ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج به روحیه بسیجی اشاره کرد و تشریح کرد: روحیه‌ى بسیجى یک روحیه‌اى است که اگر در هر نقطه‌ای و در هر قشرى به وجود بیاید، در آن جا فعالیت و نشاط و حرکت و حیات را مضاعف و چند برابر مى کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد یادآور شد: بسیج باید روزبه‌روز توسعه پیدا کند و قوى شود و روحیه‌ى بسیجى و معرفت بسیجى باید فراگیر شود، تا این کشور بتواند بار سنگینى را که بردوش دارد به سر منزل برساند.

خطیب نماز جمعه پارس آباد ادامه داد: اگر فرهنگ بسیجی، روحیه اخلاص، ایثار و شجاعت و شهادت در بین جوانان و ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی نبود سرنوشت‌ کشور طور دیگری رقم می‌خورد ولی روحیه بسیجی در دفاع مقدس موجب پیروزی شد.

باقری بنابی گفت: اخلاص، ایمان، ایثار و بصیرت از خصایص بارز بسیج و روحیه‌ بسیجی است که امروز با افتخار در تمام عرصه‌های خودباوری و شکوفایی، صفحات زرینی از سربلندی، استقامت و استقلال را بر تاریخ این سرزمین رقم می‌زند.

وی افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز که فرزندان و خانواده‌ها را تهدید می کند ناشی از کمبود محبت در بین اعضای خانواده بوده که نیاز محبت بیگانگان را افزایش داده و همین امر موجب قرار گرفتن فرزندان خانواده در مسیر آسیب های اجتماعی می‌شود.

پایان‌پیام/