تجلیل از ۵۵ پژوهشگر و فناور اردبیلی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همزمان با هفته پژوهش و با حضور مسوولان استانی از ۵۵ پژوهشگر و فناور نمونه استان اردبیل تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، جبراییل رزمجو، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: بعد از فراخوان این جشنواره ۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که از بین آنها ۵۵ اثر از پژوهشگران استان مورد بررسی و از پژوهشگران و فناوران تجلیل شد.

وی افزود: این پژوهشگران و فناوران برگزیده استان مورد حمایت وزارت علوم قرار می‌گیرند تا بتوانند طرح‌های پژوهشی خود را برای گره‌گشایی از مشکلات و دغدغه‌های مختلف عملیاتی و کاربردی کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال علاوه بر بخش دانشگاهی، از پژوهشگران و فناوران نمونه دانش‌آموزی و دستگاه‌های اجرایی نیز تجلیل و تکریم شد تا زمینه ترغیب و تشویق نسل نوجوان و جوان در این حوزه فراهم آید.

رزمجو افزود: ما باید از این آثار پژوهشی، تحقیقاتی و فناورانه در مسیر توسعه استان و رفع موانع استفاده کنیم که در این زمینه ضرورت دارد یک برنامه مدون و حمایتی از سوی مسوولان استانی و کشوری مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: عمده طرح‌های پژوهشی اجرا شده جنبه کاربردی و عملیاتی دارد و به دور از خاک خوردن در کتابخانه‌ها و مراکز نگهداری باید در ابعاد مختلف این طرح‌های پژوهشی و فناورانه در میدان عمل به گره‌گشایی مشکلات استان کمک کند.

رزمجو اضافه کرد: استان اردبیل در حوزه‌های مختلف از آسیب‌ها و تهدیدها رنج می‌برد که این پژوهش‌ها و مطالعات دقیق علمی و کارشناسی می‌تواند گره‌گشا باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همواره از اساتید و دانشجویان پژوهشگر به نوبه خود حمایت‌های لازم حتی مادی را انجام داده تا فرصتی مناسب برای ارائه این طرح‌های پژوهشی و بهره‌گیری از نتایج سودمند آن نیز شکل بگیرد.

پایان پیام/