ارتفاع برف در سرعین به ۳۰ سانتی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک سراسر استان اردبیل را در بر گرفته به طوری که تا صبح امروز ارتفاع برف در شهرستان سرعین به ۳۰ سانتی‌متر رسیده است.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور در اردبیل، اظهار کرد: بارش برف که از دیروز به شکل پراکنده در برخی نقاط آغاز شده بود به دنبال تشدید آن طی ساعات گذشته سراسر استان اردبیل سفید پوش شد.

وی افزود: کماکان بارش برف در همه مناطق استان اردبیل تداوم دارد و ارتفاع برف تا صبح امروز در شهرستان سرعین به ۳۰، بیله‌سوار ۲۵ و نیر ۲۴ سانتی متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش برف به شکل متناوب تا امشب در اکثر مناطق استان اردبیل به خصوص مرکزی و جنوبی تداوم داشته باشد و سپس با خروج سامانه بارشی طی صبح فردا یخ‌بندان در سطح استان رخ می‌دهد.

کوهی عنوان کرد: به دلیل وزش باد، بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل توام با کولاک بوده که این کولاک در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی شدیدتر است.

به گفته وی طی شبانه روز گذشته به دنبال تشدید فعالیت سامانه ناپایدار جوی و کاهش محسوس دما در مناطق مرکزی استان اردبیل، دمای هوای مشکین‌شهر به ۹ درجه زیر صفر رسید.

پایان‌پیام/