تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های پیشران اردبیل

داود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، با اشاره به تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های پیشران اردبیل اظهار کرد: از این مبلغ یک‌هزار و ۷۴ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته و مابقی ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه بزرگراه‌ها، آبرسانی به شهرها و روستاها، تکمیل […]

داود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، با اشاره به تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های پیشران اردبیل اظهار کرد: از این مبلغ یک‌هزار و ۷۴ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته و مابقی ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه بزرگراه‌ها، آبرسانی به شهرها و روستاها، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب و مجتمع تالار شهر اردبیل اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در پایان سال مالی گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار با جذب صد درصدی را برای استان شاهد بودیم که بخشی از این منابع از محل سفر رییس جمهور بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تعهد سازمان برنامه و بودجه را در سفر اول رییس جمهور به استان اردبیل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بالاتر از این تعهد تاکنون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جذب پروژه‌های زیربنایی و عمرانی استان شده است.

شایقی مهمترین پروژه‌های استان را راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و افزود: سال مالی گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه آهن را به بیش از یک‌هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان ارتقا دادیم تا تخصیص منابع را به شکل مناسب شاهد باشیم.

وی ضرورت تکمیل باند دوم راه‌های استان از شمال تا جنوب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تونل حیران سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شده تا از شدت ترافیک در این مسیر کاسته شود.

شایقی تکمیل سدهای معیشتی، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تکمیل بیمارستان نجف‌زاده اردبیل و ولیعصر مشگین‌شهر را یادآور شد و اضافه کرد: مجموعه‌های فرهنگی به ویژه تالار شهر اردبیل مورد توجه و دقت نظر است تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری این مجتمع عظیم فرهنگی باشیم.

وی بیان کرد: در کنار اجرای این پروژه‌ها، تکمیل ساختمان دولت از دیگر اولویت‌ها است و برای تکمیل سدهای بزرگ استان با هدف آبرسانی به شهرها و روستاها توجهی جدی شده است.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های استان اختصاص یافته که عمده این مبلغ برای راه آهن و مابقی نیز برای طرح‌های توسعه بزرگراه‌ها، آبرسانی به شهرها و روستاها و تالار شهر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: قرار است در مدت ۲ سال و با تخصیص ۲۹۷ میلیارد تومان، ۹۱ پروژه ملی در سطح استان اجرایی و عملیاتی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۴۸ میلیارد تومان از این منابع به استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

منبع