نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی:

شاه کلید حل مشکلات مردم در دست تولیدکنندگان است

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه صاحبنظران اقتصادی بر این باورند که شاه کلید حل مشکلات مردم در دست تولیدکنندگان است و اگر در حمایت از این بخش همچنان قصور و کوتاهی انجام شود کشور در سال جدید با چالش‌هایی جدی روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  حرف آور ،محمود عباس‌زاده مشگینی اظهار کرد: در یک دهه اخیر مقام معظم رهبری محور و اساس شعار سال و پیام نوروزی خود را بر پایه تقویت اقتصاد کشور و حل چالش‌ها و موانع پیش رو در این مسیر قرار داده تا نتیجه و خروجی این امر به افزایش تولید منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پشتیبانی‌ها و حمایت همه جانبه از تولید رفع موانع در همه بخش‌های اجرایی و دولتی عزم ملی می‌طلبد که در سطح کشور باید ضمن پرهیز از صدور قوانین و مقررات دست و پاگیر تولید به تسهیل و بهبود فضای کسب و کار کمک کرده و در کنار آن بانک‌ها نیز با نرخ سود پایین تسهیلات سرمایه‌گذاران را پرداخت کنند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی به روند پیچیده صدور مجوزها و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: مجلس وزارت صمت، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی را در سال جدید موظف به تقلیل زمان صدور مجوزها و پروانه‌ها خواهد کرد تا بدون مانع فعالان این عرصه بتوانند به راحتی به احداث واحدهای جدید به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در مناطق مختلف اقدام کنند.

عدم حمایت از تولیدکننده جامعه را با چالش‌های جدید مواجه می‌کند

عباس‌زاده بیان کرد: همه صاحبنظران اقتصادی بر این باورند که شاه کلید حل مشکلات مردم در دست تولیدکنندگان است و اگر در حمایت از این بخش همچنان قصور و کوتاهی انجام شود کشور در سال جدید با چالش‌هایی جدی روبرو خواهد شد.

این نماینده ادامه داد: حمایت از تولیدکننده نیازمند فراگیری راهکارها و روش‌های راهبردی هم‌سو با حوزه علمی کشور است چرا که در این زمینه وقتی سواد کافی برای حمایت از تولید نباشد، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد، و در این عرصه این مهم بیشتر برای مدیران دستگاه‌ها مورد تاکید است.

وی اصلی‌ترین محور کار مجلس را در سال ۱۴۰۰ تقویت تولید داخلی و بهبود معیشت مردم اعلام کرد و افزود: در این زمینه در کنار پشتیبانی از فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان تلاش خواهد شد تا موانع یکی پس از دیگری رفع شده و به نوعی به شکل عملی تولید مورد حمایت جدی قرار گیرد.