با اجرای سیاست های فعال بازار کار؛

۱۷۰۰ نفر برای اولین بار در استان اردبیل صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل: در یک سال گذشته یک هزار و هفتصد نفر به عنوان شغل اولی در واحد‌های تولید و خدماتی استان مشغول به کار شده اند که ۳۰ درصد از دستمزد آن‌ها بر اساس قانون کار و یا حق بیمه این افراد به مدت دو سال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  حرف آور  در آستانه هفته کار و کارگر نخستین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۰ با مدیران صدا و سیما پیش از ظهر امروز در محل صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از ۱۳ هزار کسب و کار در ایام کرونا در استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا پرداخت بیمه بیکاری در سطح استان با افزایش بیش از ۶ برابری به ۱۲ هزار نفر رسید.

رحیمی از حمایت وزارت کار از کارفرمایانی که اقدام به ایجاد اشتغال برای افراد شغل اولی می‌کنند هم خبر داد و گفت: در یک سال گذشته یک هزار و هفتصد نفر به عنوان شغل اولی در واحد‌های تولید و خدماتی استان مشغول به کار شده اند که ۳۰ درصد از دستمزد آن‌ها بر اساس قانون کار و یا حق بیمه این افراد به مدت دو سال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال از بین کارگران، گروه کار و واحد نمونه ملی که در هفته کارگر بر اساس مولفه‌های مختلف وزارت خانه معرفی می‌شود سه رتبه برتر متعلق استان است.

در ادامه جلسه مدیران و مسئولان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن ارائه گزارش از عملکرد مجموعه‌های تحت مدیریت خود خواستار حمایت صدا و سیما از این دستگاه‌ها شدند.

اطلاع رسانی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان، برنامه سازی در خصوص کاهش مراجعات به بانک‌ها و استفاده از روش‌های نوین بانکی و همچنین اطلاع رسانی در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و حمایت از بخش تولید و معرفی کارآفرینان برتر از جمله درخواست‌های مدیران این مجموعه‌ها از صدا و سیمای مرکز استان بود.

در ادامه این جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل هم با اشاره به شعار سال حمایت از بخش تولید و کارآفرینی را از جمله وظایف رسانه ملی دانست و گفت: علی رغم تحریم‌ها و شرایط کرونایی بسیاری از تولید کنندگان داخلی توانسته اند با افزایش تولید تحریم‌های دشمن را بی اثر کنند.

ملااحمدی افزود: معرفی قهرمانان حوزه تولید و اقتصاد و کارآفرینان موفق در قالب برنامه‌های خبری مستند می‌تواند در دستور کار برنامه سازان قرار گیرد و با مشارکت مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تولید فیلم و حتی مجموعه تلویزیونی میی توان موانع تولید و نحوه پشتیبانی‌ها را بصورت هنرمندانه به تصویر کشید.

در پایان این جلسه نیز حکم بازنشستگی سه نفر از افراد تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر که پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه به کسوت بازنشستگی نائل شدند تقدیم آن‌ها شد.