رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نیر

۳ هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت در نیر صادر شد| آغاز عملیات اجرایی احداث ۶۰ واحد مسکونی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نیر گفت: در سالهای اخیر 3 هزارو 500 جلد سند مالکیت در راستای پیشگیری از اختلافات ملکی و تثبیت مالکیت صادر شده و 2 هزار جلد نیز در دست اقدام است.

علی جهانگیری در گفتگو با خبرنگار حرف آور، گفت: در حوزه مسکن ملی عملیات اجرایی حدود ۶۰ واحد مسکونی درقالب ۶ بلوک ۱۰ واحدی آغاز شده و در این خصوص، زمین از طرف راه و شهرسازی به صورت رایگان در اختیار این طرح قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله صدور پروانه است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نیر ادامه داد: بعد از زلزله سال ۱۳۷۵ اردبیل به واسطه تبلیغاتی که از ناحیه بنیاد مسکن صورت گرفت استقبال خوبی در خصوص بازسازی منازل مسکونی روستایی و محرومان شد و تاکنون ۳ هزار و ۲۸۰ فقره تسهیلات با نرخ ۴ درصد در اختیار مردم محروم شهرستان نیر قرار گرفته است و در سال جاری نیز حدود ۱۰۰ فقره تسهیلات بلاعوض ۳۰۰ میلیون ریالی به همراه ۵۰۰ میلیون وام کم بهره بانکی ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: تا کنون حدود یکصد واحد مسکونی برای بهره مندی از تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی، شناسایی و مراحل نقشه برداری و پروانه ساخت آن به صورت رایگان انجام شده است که از این تعداد، حدود ۶۰ درصد گواهی پایان کار اخذ کرده اند.

جهانگیری اذعان کرد: در راستای اجرای طرح هادی، سنگ فرش و آسفالت ۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار انجام و یا زیر سازی معابر صورت گرفته است که این امر در پی هماهنگی با اداره میراث فرهنگی و با استقبال مردم، در برخی روستاها از جمله کورعباسلو، مجمیر، ولیعصر یا ایلانجلیق نیز انجام و فضاسازی ویژه با هدف گردشگری در این روستاها ایجاد شده است.

جهانگیری در خصوص صدور سند مالکیت اهالی این شهرستان گفت: در سالهای اخیر ۳ هزارو ۵۰۰ جلد سند مالکیت در راستای پیشگیری از اختلافات ملکی و تثبیت مالکیت صادر شده و ۲ هزار جلد نیز در دست اقدام است.

شهرستان نیر در ۴۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که ۲۰ هزار و ۸۶۴ نفر جمعیت و ۶ هزار و ۳۶۴ خانوار شهری و روستایی را تشکیل می دهد که تعداد ۳۱ روستای زیر ۲۰ خانوار و ۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.